Trudne zadania lidera

Dzisiaj bardzo trudno przychodzi określenie liderów rynku technologicznego i niewątpliwie trudno jest w klarowny sposób oszacować możliwości rozwoju w tym segmencie. Elektronika rozwija się w błyskawicznym tempie i bardzo problematyczne staje się określenie, które marki umiejętnie zachowają swoją pozycję jako lidera innowacji a które nie wytrzymają zawrotnego tempa rozwoju. A tempo faktycznie bywa zawrotne, o czym doskonale przekonali się producenci telewizorów – pomimo wprowadzenia unikalnej jakości HD do promowanych modeli nie każdej firmie udało się skutecznie utrzymać na rynku. Oczekiwania konsumentów zmieniają się bowiem jak w kalejdoskopie i już nie tylko wiedza przeciętnego klienta na temat podzespołów bazowych kupowanego sprzętu utrudnia markom skuteczne sprzedawanie swoich modeli. Dzięki zrozumieniu panujących aktualnie zasad elektroniki ludzie nie są gotowi do wydawania pieniędzy na coś, co nie spełnia ich oczekiwań w stu procentach natomiast są gotowi kupować nawet na kredyt, jeśli dany produkt jawi im się jako wyjątkowo dobry. Aby skutecznie radzić sobie dzisiaj z rywalizacją na rynku trzeba dbać już nie tylko o techniczną stronę własnych produktów, ale także od ich estetykę, czyli stronę wizualną. Kupując drogie telewizory czy telefony ludzie chcą nie tylko mieć dobry sprzęt, ale także ładny.