World Of Warcraft
Prace nad World Of Warcraft cały czas były starannie ukrywane przez ambitny zespół Blizzard’a. Wiadome było, że równolegle z trzecią częścią Warcrafta tworzona jest inna gra. W końcu ciekawość graczy została zaspokojona i całkiem niedawno odkryto zasłonę tajemniczości na temat nowego tytułu. Okazało się, że ma to być gra utrzymana w realiach Warcrafta, jednak nie będzie strategią, ale wieloosobowym RPG-iem przeznaczonym do sieciowych potyczek.
Realia zostały osadzone nie gdzie indziej, jak w znanym świecie Azeroth. Pierwszą rzeczą, jaką przyjdzie nam wykonać, jest wykreowanie własnego bohatera: nadanie mu rasy (na pewno nie zabraknie człowieka, orka, taurona – czyli inteligentnego minotaura), płci, imienia oraz wyglądu zewnętrznego. Gdy uznamy, że stworzona przez nas postać jest odpowiednia, przyjdzie czas na wejście do rzeczywistości gry. Tutaj zaczynamy od zera, a czym będziemy się zajmować, jaki wywrzemy wpływ na świat, zależy tylko od nas.
Przez większość rozgrywki staczać będziemy krwawe batalie z przeciwnikami (niekoniecznie, jeśli zdecydujemy się na pacyfistyczny tryb rozgrywki). Akcja będzie wymagała szybkości ze strony gracza, precyzyjnego sterowania myszką i klawiaturą. Walka stanie się naprawdę widowiskowa. Postacie mogą uzbroić się w wiele różnych broni, które można zdobyć, kupując u lokalnego kowala czy odbierając ją przeciwnikowi tudzież potworom, których świat jest pełny. W walce będzie można użyć wielu efektownych i potężnych zaklęć. Do ich rzucania nie jest ograniczona tylko dana profesja rasy. Czary może rzucać każdy, z tą tylko różnicą, że np. człowiek idący ścieżką magii zrobi to zdecydowanie szybciej, lepiej i sprawniej, aniżeli rycerz czy mięśniak minotaur.
Cała akcja nie ogranicza się oczywiście do samej walki. Czeka na nas wypełnienie wielu fascynujących questów. Niejednokrotnie przetrwanie i zapewnienie sobie godnego miejsca w świecie Azeroth wymaga dołączania się do istniejących klanów, zrzeszających innych graczy oraz zawierania sojuszu z innymi, niekoniecznie należącymi do jakiejkolwiek organizacji.
Kolejną dużą zaletą World Of Warcraft niewątpliwie będzie oprawa wizualna. Pełne 3D, mnogość kolorów, dbałość o szczegóły, możliwość użycia opcji zoom oraz dowolnego obrotu kamery to nie wszystkie atuty tej części gry. Grafika jest robiona w charakterystycznym, nieco komiksowym i niepowtarzalnym stylu, aby jak najwierniej oddać klimat Warcrafta. Poza tym całość zostanie opatrzona w przyjazny, wygodny interfejs, którego operowanie nie sprawi żadnych trudności, mimo wielu zawiłych kwestii technicznych gry.
Blizzard jeszcze nigdy nie zawiódł. Tak samo będzie z World Of Warcraft i co do tego nie mam najmniejszych wątpliwości. Mogę je za to mieć jeśli chodzi o premierę, bowiem przewidziano ją na 2002 rok. Konkretnej termin wydania wyznaczono na marzec, jednak – jakżeby inaczej – na pewno przedłuży się o kilka miesięcy. Tu się zresztą pojawia problem małej dostępności Internetu w Polsce, (co, mam nadzieję, do czasu wydania nieco się zmieni) oraz niskich zarobków, bowiem miesiąc gry wyniesie nas 10 dolców, co dla wielu osób jest kwotą dość ciężką do przełknięcia…